Emakina en Kwarter bouwen social tv aanbod voor Europa

Pieterjan Van Leemputten

Digitale communicatiegroep Emakina en het Amerikaanse Kwarter gaan samenwerken om een innovatief second screen aanbod te brengen.

Digitale communicatiegroep Emakina en het Amerikaanse Kwarter gaan samenwerken om een innovatief second screen aanbod te brengen.

Kwarter is een mobiel gamification platform dat zich volledig richt op televisie. Hierbij kunnen kijkers in interactie treden met programma’s die ze op dat moment bekijken. Het platform zal zich zowel op Frankrijk als de rest van Europa richten.

Opvallend is dat het om een samenwerking gaat tussen twee broers die aanvankelijk hun eigen weg gingen. Carlos Diaz richtte in San Francisco Kwarter op terwijl Manuel Diaz in Frankrijk aan het hoofd staat van Emakina.

Met de samenwerking hopen beide bedrijven kijkers beter te laten reageren op merken met behulp van interactieve mogelijkheden, zoals minigames, op smartphones en tablets tijdens het televisiekijken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content