Emakina, uit Bosvoorde, is ontstaan uit drie entiteiten (Emalaya, Net At Work en Ex machina) die respectievelijk gespecialiseerd zijn in e-businesstechnologie, ontwerp van websites en interactive marketing. Met 74 werknemers en een omzet van meer dan 5 miljoen euro in 2005 is Emakina het tweede grootste webagentschap van het land, na DAD (voortaan in handen van de internationale groep LB Icon).Omdat het bedrijf sterk groeit - de verkoop is in het eerste kwartaal van 2006 zo goed als verdubbeld tegenover hetzelfde kwartaal vorig jaar - overweegt Emakina een introductie op Alternext, de kmo-beurs van Euronext Brussel om de groei verder te zetten en om onafhankelijk te blijven op een markt die volop aan het consolideren is. Emakina heeft heel wat internationale klanten (Glaverbel, Total, JP Gauthier, ...) en zal daarom het geld gebruiken om die Europese expansie verder te zetten, eventueel via overnames. De nieuwe communicatieverantwoordelijke Olivier De Doncker legt ons uit dat het hier gaat om gerichte overnames, om complementaire competenties te verwerven. Dat in de lijn van de recente participatie die Emakina heeft genomen in het Belgische bedrijfje B. On The Net, gespecialiseerd in de taal ColdFusion en de ontwikkeling van websites met veel surfverkeer (Immoweb, enz.).

Emakina, uit Bosvoorde, is ontstaan uit drie entiteiten (Emalaya, Net At Work en Ex machina) die respectievelijk gespecialiseerd zijn in e-businesstechnologie, ontwerp van websites en interactive marketing. Met 74 werknemers en een omzet van meer dan 5 miljoen euro in 2005 is Emakina het tweede grootste webagentschap van het land, na DAD (voortaan in handen van de internationale groep LB Icon).Omdat het bedrijf sterk groeit - de verkoop is in het eerste kwartaal van 2006 zo goed als verdubbeld tegenover hetzelfde kwartaal vorig jaar - overweegt Emakina een introductie op Alternext, de kmo-beurs van Euronext Brussel om de groei verder te zetten en om onafhankelijk te blijven op een markt die volop aan het consolideren is. Emakina heeft heel wat internationale klanten (Glaverbel, Total, JP Gauthier, ...) en zal daarom het geld gebruiken om die Europese expansie verder te zetten, eventueel via overnames. De nieuwe communicatieverantwoordelijke Olivier De Doncker legt ons uit dat het hier gaat om gerichte overnames, om complementaire competenties te verwerven. Dat in de lijn van de recente participatie die Emakina heeft genomen in het Belgische bedrijfje B. On The Net, gespecialiseerd in de taal ColdFusion en de ontwikkeling van websites met veel surfverkeer (Immoweb, enz.).