Brussel wil daarom de regelgeving voor internetbedrijven gelijktrekken met de strengere regels die al voor traditionele telecomproviders gelden, blijkt uit een dinsdag gepresenteerd pakket maatregelen.

Zo wil de commissie internetbedrijven verplichten om zowel de inhoud van e-communicatie als metadata (gegevens over bijvoorbeeld het tijdstip en de locatie van een Skype-gesprek, of de datum en de auteur van een bericht) te anonimiseren of te verwijderen als de gebruiker geen toestemming heeft gegeven voor het bewaren ervan, behalve als dergelijke gegevens nodig zijn voor facturering.

Ook het cookie-beleid wordt gestroomlijnd, terwijl Brussel de bescherming tegen spam (ongewenste commerciële e-mails of reclames op websites) opvoert.

Brussel wil daarom de regelgeving voor internetbedrijven gelijktrekken met de strengere regels die al voor traditionele telecomproviders gelden, blijkt uit een dinsdag gepresenteerd pakket maatregelen.Zo wil de commissie internetbedrijven verplichten om zowel de inhoud van e-communicatie als metadata (gegevens over bijvoorbeeld het tijdstip en de locatie van een Skype-gesprek, of de datum en de auteur van een bericht) te anonimiseren of te verwijderen als de gebruiker geen toestemming heeft gegeven voor het bewaren ervan, behalve als dergelijke gegevens nodig zijn voor facturering.Ook het cookie-beleid wordt gestroomlijnd, terwijl Brussel de bescherming tegen spam (ongewenste commerciële e-mails of reclames op websites) opvoert.