'Het had echt een iPhone-moment moeten worden', zegt Chamath Palihapitiya, die toen hoog in de boom stond van Facebook. Het bedrijf zou zelf de hard- en software maken van de telefoon, net als Apple doet bij zijn iPhones. De telefoon werd ontworpen door Yves Béhar, die nu creatief directeur is bij Jawbone.

Facebook dacht toen een eigen smartphone nodig te hebben omdat het mobiel nog weinig te betekenen had. Vooral op de desktop waren gebruikers actief en toen wisten ze al dat mobiel de toekomst zou zijn. Om voet tussen de deur te kunnen zetten werd er daarom aan de telefoon gewerkt.

Omdat Facebook toen nog niet naar de beurs getrokken was, was er niet genoeg geld om in de telefoon te investeren - daarvoor zou 1 miljard dollar nodig zijn.

'Het had echt een iPhone-moment moeten worden', zegt Chamath Palihapitiya, die toen hoog in de boom stond van Facebook. Het bedrijf zou zelf de hard- en software maken van de telefoon, net als Apple doet bij zijn iPhones. De telefoon werd ontworpen door Yves Béhar, die nu creatief directeur is bij Jawbone. Facebook dacht toen een eigen smartphone nodig te hebben omdat het mobiel nog weinig te betekenen had. Vooral op de desktop waren gebruikers actief en toen wisten ze al dat mobiel de toekomst zou zijn. Om voet tussen de deur te kunnen zetten werd er daarom aan de telefoon gewerkt. Omdat Facebook toen nog niet naar de beurs getrokken was, was er niet genoeg geld om in de telefoon te investeren - daarvoor zou 1 miljard dollar nodig zijn.