Facebook wil namelijk met adverteerders delen hoe vaak je in hun winkel komt of naar andere winkels gaat. Dit gebeurt allemaal heel precies met de locatiegegevens die je telefoon bijhoudt en het is een manier voor Facebook om aan adverteerders te laten zien dat hun advertenties werken. Veel mensen zoeken namelijk online naar producten of klikken door op een advertentie, maar halen dat vervolgens in de winkel.

De vraag is of de gebruiker het fijn vindt dat de overal waar je komt gedeeld kan worden met een adverteerder. Het is wel mogelijk om de locatievoorziening op je telefoon uit te zetten, maar hierdoor worden apps als Google Maps ook onbruikbaar - wat niet praktisch is.

Facebook wil namelijk met adverteerders delen hoe vaak je in hun winkel komt of naar andere winkels gaat. Dit gebeurt allemaal heel precies met de locatiegegevens die je telefoon bijhoudt en het is een manier voor Facebook om aan adverteerders te laten zien dat hun advertenties werken. Veel mensen zoeken namelijk online naar producten of klikken door op een advertentie, maar halen dat vervolgens in de winkel. De vraag is of de gebruiker het fijn vindt dat de overal waar je komt gedeeld kan worden met een adverteerder. Het is wel mogelijk om de locatievoorziening op je telefoon uit te zetten, maar hierdoor worden apps als Google Maps ook onbruikbaar - wat niet praktisch is.