Facebook en Twitter surfen mee op hype rond WK voetbal

Ook op Facebook en Twitter zal u niet ontsnappen aan de WK-gekte. Facebook heeft een speciale site ontwikkeld waar gebruikers “alle actie live kunnen volgen”, Twitter laat u uw profiel in een WK-jasje stoppen.

Facebook heeft het ‘World Cup 2014’-centrum gelanceerd; een virtuele plek waar het toernooi op de voet gevolgd kan worden.

Op deze speciale site zullen uitslagen en hoogtepunten van de wedstrijden te vinden zijn, alsook een overzicht met real-time berichten van Facebookvrienden, updates van spelers en teams en een interactieve kaart waarop getoond wordt waar de fans van de spelers zich bevinden.

Facebookgebruikers kunnen in een statusupdate aan vrienden laten zien welke wedstrijd ze aan het kijken zijn.

Tenslotte lanceert Facebook nog een eigen ‘scheidsrechter’ die via nog een aparte site commentaar zal leveren bij de wedstrijden.

Twitter stelt u dan weer in staat uw profiel in een WK-jasje te stoppen: header- en profielfoto’s kunnen ingekleed worden in de stijl van uw favoriete ploeg.

Daarnaast gaat Twitter tijdens het wereldkampioenschap zogenaamde ‘hashflags’ inzetten; hashtags met landcodes (bijvoorbeeld #BEL) waar een vlagje van de betreffende landen achter verschijnt.

De microblogsite gaat het ook mogelijk maken alle tweets over de verschillende WK-wedstrijden te zien. (MI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content