Facebook gaat een banner met 'trending topics' voorzien in de nieuwsfeed van zijn gebruikers. Daarin krijg je een overzicht van de onderwerpen die overal ter wereld - en dus niet alleen onder je Facebook-vrienden - voor buzz zorgen.

De banner wordt op dit moment in beperkte kring via de mobiele site van Facebook getest in de VS. Wanneer de functie op grote schaal uitgerold wordt, is nog niet bekend.

Met de introductie van 'trending topics' gaat het bedrijf rond Mark Zuckerberg eens te meer Twitter achterna. Eerder lanceerde Facebook ook al hashtags en embedded posts, en implementeerde het in Instagram een korte videodienst in de stijl van de Twitter-app Vine.

Facebook gaat een banner met 'trending topics' voorzien in de nieuwsfeed van zijn gebruikers. Daarin krijg je een overzicht van de onderwerpen die overal ter wereld - en dus niet alleen onder je Facebook-vrienden - voor buzz zorgen. De banner wordt op dit moment in beperkte kring via de mobiele site van Facebook getest in de VS. Wanneer de functie op grote schaal uitgerold wordt, is nog niet bekend. Met de introductie van 'trending topics' gaat het bedrijf rond Mark Zuckerberg eens te meer Twitter achterna. Eerder lanceerde Facebook ook al hashtags en embedded posts, en implementeerde het in Instagram een korte videodienst in de stijl van de Twitter-app Vine.