Dat meldt het persbureau Bloomberg op basis van bronnen rond de sociale netwerksite.

Facebook zou de reclamespotjes, die 15 seconden zouden duren, willen verkopen voor 1 tot 2,5 miljoen dollar (750.000 tot 1,9 miljoen euro) per dag. Op die manier wil het bedrijf de dominantie van televisiebedrijven op de markt voor reclamefilmpjes doorbreken. Facebook wil het plan volgens de bronnen nog dit jaar ten uitvoer brengen.

De spotjes zouden zijn gericht op specifieke doelgroepen binnen de ruim 1 miljard gebruikers van Facebook. De prijs van de filmpjes hangt daarbij af van de omvang van de doelgroep. Gebruikers zouden dezelfde reclame maximaal drie keer op een dag voorbij zien komen. (Belga/TV)

Dat meldt het persbureau Bloomberg op basis van bronnen rond de sociale netwerksite. Facebook zou de reclamespotjes, die 15 seconden zouden duren, willen verkopen voor 1 tot 2,5 miljoen dollar (750.000 tot 1,9 miljoen euro) per dag. Op die manier wil het bedrijf de dominantie van televisiebedrijven op de markt voor reclamefilmpjes doorbreken. Facebook wil het plan volgens de bronnen nog dit jaar ten uitvoer brengen. De spotjes zouden zijn gericht op specifieke doelgroepen binnen de ruim 1 miljard gebruikers van Facebook. De prijs van de filmpjes hangt daarbij af van de omvang van de doelgroep. Gebruikers zouden dezelfde reclame maximaal drie keer op een dag voorbij zien komen. (Belga/TV)