Winkels kunnen hun Facebookwinkel aanpassen aan hun eigen stijl. Communicatie met de klanten verloopt via een van de chatdiensten uit de stal van Facebook: Messenger, Instagram Direct of WhatsApp.

Daarnaast werkt het bedrijf aan nieuwe functies, zoals het koppelen van loyalititeitsprogramma's aan een Facebookaccount en het taggen van producten die te zien zijn in live-video's op Facebook en Instagram. Dit moet het voor kijkers makkelijker maken om meteen tot een aankoop over te gaan.

Voor het opzetten van de webwinkels werkt Facebook samen met een aantal bedrijven waarvan Shopify de bekendste naam is.

Winkels kunnen hun Facebookwinkel aanpassen aan hun eigen stijl. Communicatie met de klanten verloopt via een van de chatdiensten uit de stal van Facebook: Messenger, Instagram Direct of WhatsApp.Daarnaast werkt het bedrijf aan nieuwe functies, zoals het koppelen van loyalititeitsprogramma's aan een Facebookaccount en het taggen van producten die te zien zijn in live-video's op Facebook en Instagram. Dit moet het voor kijkers makkelijker maken om meteen tot een aankoop over te gaan.Voor het opzetten van de webwinkels werkt Facebook samen met een aantal bedrijven waarvan Shopify de bekendste naam is.