Facebook introduceerde de emoticons in februari. Naast de ouderwetse duim omhoog kunnen mensen aangeven dat ze verbluft, verdrietig of boos zijn of dat ze iets grappig of geweldig vinden.

Wie vrolijk is, is gevoeliger voor advertenties. Aan hen kan Facebook meer geld verdienen bij adverteerders. ,,Door uw muiskliks laat u weten wat u blij maakt. Dit zal Facebook dus helpen de ideale plaats op uw profiel en ook het moment te bepalen om een inhoud weer te geven die uw interesse kan opwekken'', aldus de Federale Politie.

Facebook introduceerde de emoticons in februari. Naast de ouderwetse duim omhoog kunnen mensen aangeven dat ze verbluft, verdrietig of boos zijn of dat ze iets grappig of geweldig vinden. Wie vrolijk is, is gevoeliger voor advertenties. Aan hen kan Facebook meer geld verdienen bij adverteerders. ,,Door uw muiskliks laat u weten wat u blij maakt. Dit zal Facebook dus helpen de ideale plaats op uw profiel en ook het moment te bepalen om een inhoud weer te geven die uw interesse kan opwekken'', aldus de Federale Politie.