De Italiaanse automaker had nog geen al te grote ambities op vlak van elektrisch rijden, maar haalt eventuele verwachtingen nu ook formeel onderuit. "Uiteindelijk zullen we er een hebben, maar het zal pas na 2025 zijn," zegt CEO Louis Camilleri aan journalisten bij een fabrieksbezoek.

Volgens Reuters had Ferrari al aangegeven dat volledig elektrische wagens er pas na het huidige industriëel plan, dat loopt tot 2022, zouden komen. Analisten dachten dat het bedrijf daarom tegen 2023 werk zou maken van een elektrische Ferrari maar Camilleri stelt die verwachtingen nu bij. "De batterijtechnologie is nog niet waar het moet zijn," klinkt het. Daarbij doelt hij op de autonomie, maar ook op de snelheid om een batterij op te laden.

Ferrari stelde eerder dit jaar haar SF 90 Stradale voor, de eerste hybride wagen van het bedrijf. Die combineren een klassieke motor met een batterij. Tegen 2022 hoopt het dat zestig procent van de nieuw verkochte wagens hybride voertuigen zijn.

De Italiaanse automaker had nog geen al te grote ambities op vlak van elektrisch rijden, maar haalt eventuele verwachtingen nu ook formeel onderuit. "Uiteindelijk zullen we er een hebben, maar het zal pas na 2025 zijn," zegt CEO Louis Camilleri aan journalisten bij een fabrieksbezoek.Volgens Reuters had Ferrari al aangegeven dat volledig elektrische wagens er pas na het huidige industriëel plan, dat loopt tot 2022, zouden komen. Analisten dachten dat het bedrijf daarom tegen 2023 werk zou maken van een elektrische Ferrari maar Camilleri stelt die verwachtingen nu bij. "De batterijtechnologie is nog niet waar het moet zijn," klinkt het. Daarbij doelt hij op de autonomie, maar ook op de snelheid om een batterij op te laden.Ferrari stelde eerder dit jaar haar SF 90 Stradale voor, de eerste hybride wagen van het bedrijf. Die combineren een klassieke motor met een batterij. Tegen 2022 hoopt het dat zestig procent van de nieuw verkochte wagens hybride voertuigen zijn.