Forrester stelt in het rapport dat VoIP weliswaar veelbelovend is en dat het gebruik ervan snel toeneemt. Toch zou het merendeel van de consumenten geen interesse hebben in een overstap van een klassieke telefoniedienst naar VoIP.Dit ligt volgens de analist niet aan onwetendheid bij de doelgroep, maar aan een gebrek aan aantrekkingskracht. "De meeste leveranciers concentreren zich op een lage prijs en niet op aantrekkelijke toepassingen", aldus Lopez. De enige reden voor een overstap is nu het besparen van enkele tientallen dollars of euro's op een maandelijkse telefoonrekening.De kracht van VoIP schuilt volgens Forrester in de ontkoppeling van telefoon en verbinding. Dat was eerder al deels de aantrekkelijkheid van de gsm, waarbij de locatie van de beller niet langer van groot belang is. Lopez verwacht dat VoIP pas zal aanslaan wanneer meer dan 50 procent van de Amerikaanse huishoudens breedband heeft. Dat gebeurt naar verwachting in 2007.

Forrester stelt in het rapport dat VoIP weliswaar veelbelovend is en dat het gebruik ervan snel toeneemt. Toch zou het merendeel van de consumenten geen interesse hebben in een overstap van een klassieke telefoniedienst naar VoIP.Dit ligt volgens de analist niet aan onwetendheid bij de doelgroep, maar aan een gebrek aan aantrekkingskracht. "De meeste leveranciers concentreren zich op een lage prijs en niet op aantrekkelijke toepassingen", aldus Lopez. De enige reden voor een overstap is nu het besparen van enkele tientallen dollars of euro's op een maandelijkse telefoonrekening.De kracht van VoIP schuilt volgens Forrester in de ontkoppeling van telefoon en verbinding. Dat was eerder al deels de aantrekkelijkheid van de gsm, waarbij de locatie van de beller niet langer van groot belang is. Lopez verwacht dat VoIP pas zal aanslaan wanneer meer dan 50 procent van de Amerikaanse huishoudens breedband heeft. Dat gebeurt naar verwachting in 2007.