Beide bedrijven maken Customer Identity & Access Management Software. 'Wat we doen klinkt misschien onbenullig, maar het is wel kritische infrastructuur, want wie niet meer kan inloggen kan bijna niets meer', zegt CEO Danny de Vreeze. Inloggen op bijvoorbeeld een website of app lijkt simpel, maar is al snel complex. Omdat veel bedrijven willen voorkomen dat ze fouten maken, laten ze het inlogproces liever over aan een gespecialiseerd bedrijf.

Het nieuwe samengevoegde OneWelcome zal meteen de digitale voordeur verzorgen van uiteenlopende organisaties, zoals de Nederlandse Spoorwegen, verzekeraar ASR en de Europese Centrale Bank (ECB). Het bedrijf kijkt niet alleen of de gebruiker bijvoorbeeld het juiste wachtwoord intikt, maar ook of de inlogpoging niet vanuit een vreemde plek komt. 'De meeste mensen klikken trouwens op wachtwoord vergeten', merkt De Vreeze op. Achter de schermen regelt het techbedrijf ook dat nieuwe accounts kunnen worden aangemaakt. Ook zorgt OneWelcome ervoor dat mensen zich weer kunnen afmelden.

Met de fusie hoopt OneWelcome alvast de schaal te vergroten. Het bedrijf heeft nu zo'n honderd klanten en enkele miljoenen gebruikers. Wel lijkt het erop dat het samengevoegde bedrijf in de eerste plaats op Europa blijft focussen.

Beide bedrijven maken Customer Identity & Access Management Software. 'Wat we doen klinkt misschien onbenullig, maar het is wel kritische infrastructuur, want wie niet meer kan inloggen kan bijna niets meer', zegt CEO Danny de Vreeze. Inloggen op bijvoorbeeld een website of app lijkt simpel, maar is al snel complex. Omdat veel bedrijven willen voorkomen dat ze fouten maken, laten ze het inlogproces liever over aan een gespecialiseerd bedrijf. Het nieuwe samengevoegde OneWelcome zal meteen de digitale voordeur verzorgen van uiteenlopende organisaties, zoals de Nederlandse Spoorwegen, verzekeraar ASR en de Europese Centrale Bank (ECB). Het bedrijf kijkt niet alleen of de gebruiker bijvoorbeeld het juiste wachtwoord intikt, maar ook of de inlogpoging niet vanuit een vreemde plek komt. 'De meeste mensen klikken trouwens op wachtwoord vergeten', merkt De Vreeze op. Achter de schermen regelt het techbedrijf ook dat nieuwe accounts kunnen worden aangemaakt. Ook zorgt OneWelcome ervoor dat mensen zich weer kunnen afmelden.Met de fusie hoopt OneWelcome alvast de schaal te vergroten. Het bedrijf heeft nu zo'n honderd klanten en enkele miljoenen gebruikers. Wel lijkt het erop dat het samengevoegde bedrijf in de eerste plaats op Europa blijft focussen.