Het incident werd het eerst gemeld door klanten van Blackblaze, een dienstverlener die backups verzorgd. De dienst werd verhoudingsgewijs vaak getroffen omdat het bestand .bzvol hoog in het alfabet zit. Vervolgens bleek bij een test dat alle bestanden beginnend met een 'a' ook al waren gewist.

Het probleem doet zich voor wanneer Mac-gebruikers voor het eerst weer inloggen bij Adobe Creative Cloud, nadat ze een recente update van Adobe hebben aangebracht, meldt Ars Technica.

Verspreiding update gestaakt

Vlak voor het weekend stond Twitter vol met boze reacties. Adobe reageerde daarop snel met de mededeling dat gezocht werd naar de oorzaken van het probleem. De verspreiding van de update met versienummer 3.5.0.206 is daarop onmiddellijk gestaakt.

Wie de update nog niet heeft geïnstalleerd doet er goed aan die weg te gooien. Is de update al wel geïnstalleerd, is het beter niet in te loggen op Creative Cloud tot er een nieuwe update is die het probleem ongedaan maakt. Een tijdelijke workaround is om een folder te maken met een naam die het hoogst in het alfabet zit, dus .aaaaa, bijvoorbeeld.

Update: De nieuwste versie van Adobe Creative Cloud, 3.5.1.209, moet het probleem verhelpen, aldus de release notes.

Bron: Automatiseringgids

Het incident werd het eerst gemeld door klanten van Blackblaze, een dienstverlener die backups verzorgd. De dienst werd verhoudingsgewijs vaak getroffen omdat het bestand .bzvol hoog in het alfabet zit. Vervolgens bleek bij een test dat alle bestanden beginnend met een 'a' ook al waren gewist. Het probleem doet zich voor wanneer Mac-gebruikers voor het eerst weer inloggen bij Adobe Creative Cloud, nadat ze een recente update van Adobe hebben aangebracht, meldt Ars Technica.Verspreiding update gestaaktVlak voor het weekend stond Twitter vol met boze reacties. Adobe reageerde daarop snel met de mededeling dat gezocht werd naar de oorzaken van het probleem. De verspreiding van de update met versienummer 3.5.0.206 is daarop onmiddellijk gestaakt.Wie de update nog niet heeft geïnstalleerd doet er goed aan die weg te gooien. Is de update al wel geïnstalleerd, is het beter niet in te loggen op Creative Cloud tot er een nieuwe update is die het probleem ongedaan maakt. Een tijdelijke workaround is om een folder te maken met een naam die het hoogst in het alfabet zit, dus .aaaaa, bijvoorbeeld. Bron: Automatiseringgids