Google haalt DoubleClick binnen
Google heeft de wedloop voor het online advertentiebedrijf DoubleClick gewonnen. De webreus betaalde 3,1 miljard dollar.
Microsoft, Yahoo en AOL werden tot voor kort naast Google genoemd als belangrijkste tegenstanders in de biedstrijd rond DoubleClick. Eerstgenoemde zou 2 miljard dollar veil hebben gehad voor het bedrijf. Uiteindelijk haalde Google het door nog 1,1 miljard dollar meer op tafel te leggen. Google wordt met de aankoop veruit de grootste online advertentieverkoper. De overname zou voor het einde van dit jaar moeten zijn afgerond, mits de nodige goedkeuring natuurlijk.DoubleClick, opgericht in 1996, is een webadvertentiebedrijf dat grote namen in het klantenportfolio heeft als MySpace en The Wall Street Journal. De firma draait een omzet van 300 miljoen dollar met 1200 werknemers. Het bedrijf is sinds 2005 in het bezit van de investeerders Hellman & Friedman en JMI Equity. Die betaalden toen 1,1 miljard dollar voor DoubleClick. Op 2 jaar tijd hebben de investeerders dus 2 miljard dollar winst gemaakt op hun aankoop.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier