Zo zullen bochten door de zelfrijdende voertuigen vaker worden afgesneden en bestaat de kans dat de auto's inhalen bij een doorgetrokken streep.

Dat schrijft de Wall Street Journal die toplui van het autoproject van Google aan het woord laat.

Volgens de krant is de reden van de "verhuftering" door Google door veiligheid ingegeven. "De zelfrijdende auto's zijn misschien een beetje te voorzichtig", aldus een woordvoerder van het bedrijf. Zo zouden de zelfrijdende auto's bij potentiële gevaarlijke situaties te abrupt stoppen, iets waar menselijke weggebruikers dan niet op rekenen.

16 ongevallen

Sinds 2009 zijn de zelfrijdende auto's van Google, die volgens het bedrijf ruim 1,6 miljoen kilometer hebben afgelegd op de openbare weg, betrokken geweest bij zestien kleine aanrijdingen. In twaalf gevallen zou een andere weggebruiker op de achterkant van een Google-auto zijn geklapt.

"Waarom wordt de auto van achter aangereden?", vraagt specialist Jen-Hsun Huang zich in de krant af. "Omdat hij rijdt als een computer". Huang leidt het bedrijf dat Google auto's moet helpen gevaarlijke en andere voorwerpen te herkennen. De auto moet nu "in de diepte leren", maar om echt als een mens te leren rijden is nog enige tijd nodig.

(Belga/RR)

Zo zullen bochten door de zelfrijdende voertuigen vaker worden afgesneden en bestaat de kans dat de auto's inhalen bij een doorgetrokken streep. Dat schrijft de Wall Street Journal die toplui van het autoproject van Google aan het woord laat.Volgens de krant is de reden van de "verhuftering" door Google door veiligheid ingegeven. "De zelfrijdende auto's zijn misschien een beetje te voorzichtig", aldus een woordvoerder van het bedrijf. Zo zouden de zelfrijdende auto's bij potentiële gevaarlijke situaties te abrupt stoppen, iets waar menselijke weggebruikers dan niet op rekenen. Sinds 2009 zijn de zelfrijdende auto's van Google, die volgens het bedrijf ruim 1,6 miljoen kilometer hebben afgelegd op de openbare weg, betrokken geweest bij zestien kleine aanrijdingen. In twaalf gevallen zou een andere weggebruiker op de achterkant van een Google-auto zijn geklapt. "Waarom wordt de auto van achter aangereden?", vraagt specialist Jen-Hsun Huang zich in de krant af. "Omdat hij rijdt als een computer". Huang leidt het bedrijf dat Google auto's moet helpen gevaarlijke en andere voorwerpen te herkennen. De auto moet nu "in de diepte leren", maar om echt als een mens te leren rijden is nog enige tijd nodig.(Belga/RR)