Wie zoekopdrachten uitvoert via de zoekmachine van Google, kan dat voortaan ook doen aan de hand van hashtags. Zo wil de zoekgigant het makkelijker maken om op thema te zoeken.

Als je een #-symbool toevoegt aan een zoekterm in Google, worden de berichten van andere gebruikers rondom dit zoekwoord rechts naast de normale zoekresultaten weergegeven.

Al blijft deze zoekmethode vooralsnog eerder beperkt. Enkel Amerikanen en Canadezen kunnen er gebruik van maken, en de functie reikt niet verder dan Google+, het eigen sociale netwerk van Google. Je kunt dus niet zien wat er op Twitter en Facebook gezegd wordt over het thema waar jij naar zoekt.

Nochtans zijn het deze laatste diensten, en Twitter in het bijzonder, die de hashtag hebben grootgebracht.

Wie zoekopdrachten uitvoert via de zoekmachine van Google, kan dat voortaan ook doen aan de hand van hashtags. Zo wil de zoekgigant het makkelijker maken om op thema te zoeken. Als je een #-symbool toevoegt aan een zoekterm in Google, worden de berichten van andere gebruikers rondom dit zoekwoord rechts naast de normale zoekresultaten weergegeven. Al blijft deze zoekmethode vooralsnog eerder beperkt. Enkel Amerikanen en Canadezen kunnen er gebruik van maken, en de functie reikt niet verder dan Google+, het eigen sociale netwerk van Google. Je kunt dus niet zien wat er op Twitter en Facebook gezegd wordt over het thema waar jij naar zoekt. Nochtans zijn het deze laatste diensten, en Twitter in het bijzonder, die de hashtag hebben grootgebracht.