De groei bleef niet beperkt tot enkele regios, stelt Gartner-analist Ben Wood vast: "In de gevestigde markten zoals Europa en Noord-Amerika zorgde de vervangingscyclus voor sterke resultaten, terwijl de opkomende markten, en vooral Latijs-Amerika, een spectaculaire groei kenden." Wat marktaandelen betreft, heeft Nokia een fikse knauw gekregen, net zoals in het eerste kwartaal: van ruim 35 % in 2003 ging het naar 29,7 % in 2004. Maar in vrgelijking met het eerste kwartaal is dit wel een lichte vooruitgang. Toen was marktaandeel gezakt tot 28,9 %. Motorola staat tweede op deze lijst met 15,8 % en Samsung derde met 12,1 %.

De groei bleef niet beperkt tot enkele regios, stelt Gartner-analist Ben Wood vast: "In de gevestigde markten zoals Europa en Noord-Amerika zorgde de vervangingscyclus voor sterke resultaten, terwijl de opkomende markten, en vooral Latijs-Amerika, een spectaculaire groei kenden." Wat marktaandelen betreft, heeft Nokia een fikse knauw gekregen, net zoals in het eerste kwartaal: van ruim 35 % in 2003 ging het naar 29,7 % in 2004. Maar in vrgelijking met het eerste kwartaal is dit wel een lichte vooruitgang. Toen was marktaandeel gezakt tot 28,9 %. Motorola staat tweede op deze lijst met 15,8 % en Samsung derde met 12,1 %.