Ja, er is een nieuw logo. Maar het nieuwe logo is alleen maar illustratief voor de interne veranderingen waaraan Realdolmen meer dan een jaar gewerkt heeft. "We wilden eerst de trein op de rails zetten, vooraleer we naar buiten komen", vertelt cfo Paul De Schrijver. Het opvallend groene logo moet benadrukken dat het bedrijf een frisse start neemt én voortaan inzet op duurzame groei.

Realdolmen wil de mens terug centraal stellen in ict en gaat daarbij voor een pragmatische aanpak. "We willen niet meer in silo's of hokjes denken, élke ict-vraag - strategisch, tactisch en operationeel - moeten we voortaan kunnen beantwoorden", zegt Tim Claes, sales & marketing director bij Realdolmen. "We moeten ook meer proactief zijn en opnieuw meer nadenken samen met de klant over het einddoel", klinkt het.

Vier business units

Concreet is Realdolmen voortaan opgesplitst in vier business units: it outsourcing, professional services (staffing), products & licenses - waar schaalvoordelen en actief licentiebeheer het verschil moeten maken - en consulting. Binnen consulting werden de meer dan 30 oplossingen teruggebracht naar zes business clusters - de zes grote vraagstukken waar volgens Realdolmen de klant momenteel van wakker ligt: engaged workplace, customer centricity, agile business processes, data insights, hybrid cloud, en business & it alignment.

"Maar uiteraard was het ook de doelstelling van onze transformatie om als bedrijf efficiënter te worden", voegt De Schrijver nog toe. "Dat zie je al in de laatste semesters: onze financiële resultaten gaan opnieuw de goede richting uit. We zijn ook gestart met een dividend-beleid, omdat we ook onze aandeelhouders willen laten meegenieten. Ook dat past in de nieuwe baseline to get there, together", besluit de cfo.

Ja, er is een nieuw logo. Maar het nieuwe logo is alleen maar illustratief voor de interne veranderingen waaraan Realdolmen meer dan een jaar gewerkt heeft. "We wilden eerst de trein op de rails zetten, vooraleer we naar buiten komen", vertelt cfo Paul De Schrijver. Het opvallend groene logo moet benadrukken dat het bedrijf een frisse start neemt én voortaan inzet op duurzame groei.Realdolmen wil de mens terug centraal stellen in ict en gaat daarbij voor een pragmatische aanpak. "We willen niet meer in silo's of hokjes denken, élke ict-vraag - strategisch, tactisch en operationeel - moeten we voortaan kunnen beantwoorden", zegt Tim Claes, sales & marketing director bij Realdolmen. "We moeten ook meer proactief zijn en opnieuw meer nadenken samen met de klant over het einddoel", klinkt het.Vier business unitsConcreet is Realdolmen voortaan opgesplitst in vier business units: it outsourcing, professional services (staffing), products & licenses - waar schaalvoordelen en actief licentiebeheer het verschil moeten maken - en consulting. Binnen consulting werden de meer dan 30 oplossingen teruggebracht naar zes business clusters - de zes grote vraagstukken waar volgens Realdolmen de klant momenteel van wakker ligt: engaged workplace, customer centricity, agile business processes, data insights, hybrid cloud, en business & it alignment."Maar uiteraard was het ook de doelstelling van onze transformatie om als bedrijf efficiënter te worden", voegt De Schrijver nog toe. "Dat zie je al in de laatste semesters: onze financiële resultaten gaan opnieuw de goede richting uit. We zijn ook gestart met een dividend-beleid, omdat we ook onze aandeelhouders willen laten meegenieten. Ook dat past in de nieuwe baseline to get there, together", besluit de cfo.