Voer je een zoekopdracht uit op Zlaaatan.com - compleet in de kleuren en de huisstijl van Google; als daar maar geen rechtszaak van komt -, dan wordt daar automatisch de term 'Zlatan' aan toegevoegd. Klik je op 'I'm Feeling Zlatan', dan word je naar de Wikipedia-pagina van Zlatan Ibrahimovic geleid.

Helaas: niet Ibrahimovic zelf, maar wel Andreas Killander van het creatieve bureau SweetPop is het brein achter Zlatan Search. 'We hebben niet om zijn toestemming gevraagd, maar hopen dat hij het amusant vindt', zegt Killander aan het persagentschap AFP.

Zlatan Ibrahimovic, Belga Image
Zlatan Ibrahimovic © Belga Image

We nemen aan van wel, mocht hij de beschrijving van de site onder ogen krijgen. 'Onze zoekmachine is gekoppeld aan Google, met dat verschil dat alle zoekopdrachten 'gezlatanifieerd' worden', klinkt het. 'Alle resultaten hebben een link met Zlatan. Als je 'Ferrari' ingeeft, krijg je informatie over de wagen van Zlatan. Als je naar een recept zoekt, kom je uit bij de Zlatan Burger.'

'Zlatan is een idool. Hij is over de hele wereld bekend', besluit Andreas Killander. 'We hebben meerdere namen overwogen, maar Zlatan is Zlatan. De keuze voor hem was onbetwistbaar.'

Voer je een zoekopdracht uit op Zlaaatan.com - compleet in de kleuren en de huisstijl van Google; als daar maar geen rechtszaak van komt -, dan wordt daar automatisch de term 'Zlatan' aan toegevoegd. Klik je op 'I'm Feeling Zlatan', dan word je naar de Wikipedia-pagina van Zlatan Ibrahimovic geleid. Helaas: niet Ibrahimovic zelf, maar wel Andreas Killander van het creatieve bureau SweetPop is het brein achter Zlatan Search. 'We hebben niet om zijn toestemming gevraagd, maar hopen dat hij het amusant vindt', zegt Killander aan het persagentschap AFP.'Zlatan is een idool. Hij is over de hele wereld bekend', besluit Andreas Killander. 'We hebben meerdere namen overwogen, maar Zlatan is Zlatan. De keuze voor hem was onbetwistbaar.'