ING stopt met phonebanking

Pieterjan Van Leemputten

Vanaf 13 juli kan je bij ING niet langer telefonisch bankieren. De dienst wordt veel minder gebruikt door de opkomst van internetbankieren.

Vanaf 13 juli kan je bij ING niet langer telefonisch bankieren. Dat schrijft De Tijd. De dienst wordt veel minder gebruikt door de opkomst van internetbankieren.

De bank ziet voor telefonisch bankieren al sinds 2007 een daling van 7 procent per jaar. De dienst bestaal al twintig jaar maar kende tien jaar geleden haar hoogtepunt. Vandaag doen de meeste gebruikers hun verrichtingen via het internet wat het belang van de telefoon doet afnemen.

Wel is niet iedereen opgezet met de wijziging. Zo schrijft De Tijd dat mensen die geen internet hebben en slecht te been zijn de dienst nog wel graag gebruiken. ING wijst er op dat zij een mandataris kunnen aanstellen om hun bankzaken te doen.

Andere banken zoals BNP Paribas Fortis, KBC en Belfius hebben volgens de krant geen intentie om te stoppen met de dienst. Zo heeft Belfius nog zo’n 40.000 actieve gebruikers van het systeem. Daar wijst men er op dat ook blinden de dienst gebruiken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content