'Wat twee vrienden met een droom vier jaar geleden opgestart hebben, is uitgegroeid tot een wereldwijde gemeenschap waarop dagelijks meer dan 70 miljoen foto's en video's gedeeld worden', zegt CEO Kevin Systrom op de officiële blog van Instagram.

'Met meer mensen die ons netwerk vervoegen, is het essentieel om de authenticiteit van Instagram te bewaren', aldus Systrom. Dat wil hij doen door 'de fake-accounts en spammers die een plaag zijn op een groot deel van het internet' te beperken.

De komende dagen komt de site met een badgesysteem voor de accounts van 'celebrities, atleten en merken', wat hun echtheid moet garanderen voor de gebruikers. Spammers zullen definitief verwijderd worden.

Het bedrag dat Facebook destijds voor Instagram betaalde, werd als ambitieus beschouwd, maar sindsdien is de groei van de app blijven versnellen. Facebook is ondertussen begonnen met reclame-inkomsten te winnen uit de dienst. 'Met 300 miljoen gebruikers begint het Instagrampubliek heel interessant te worden voor reclamemakers', aldus Debra Aho Williamson van het onderzoeksbureau eMarketer. (Belga/MI)

'Wat twee vrienden met een droom vier jaar geleden opgestart hebben, is uitgegroeid tot een wereldwijde gemeenschap waarop dagelijks meer dan 70 miljoen foto's en video's gedeeld worden', zegt CEO Kevin Systrom op de officiële blog van Instagram.'Met meer mensen die ons netwerk vervoegen, is het essentieel om de authenticiteit van Instagram te bewaren', aldus Systrom. Dat wil hij doen door 'de fake-accounts en spammers die een plaag zijn op een groot deel van het internet' te beperken. De komende dagen komt de site met een badgesysteem voor de accounts van 'celebrities, atleten en merken', wat hun echtheid moet garanderen voor de gebruikers. Spammers zullen definitief verwijderd worden. Het bedrag dat Facebook destijds voor Instagram betaalde, werd als ambitieus beschouwd, maar sindsdien is de groei van de app blijven versnellen. Facebook is ondertussen begonnen met reclame-inkomsten te winnen uit de dienst. 'Met 300 miljoen gebruikers begint het Instagrampubliek heel interessant te worden voor reclamemakers', aldus Debra Aho Williamson van het onderzoeksbureau eMarketer. (Belga/MI)