Het gemiddelde bedrag besteed aan internet door Belgische huishoudens steeg tussen 2002 en 2004 met 150 % en het bedrag dat aan gsm-verbindingen wordt besteed, kende ook nog een forse stijging, met 47 %.Deze en andere cijfers zijn resultaten van het grote Huishoudbudgetonderzoek, dat door de afdeling Statistiek en Economische Informatie van de FOD Economie werd uitgevoerd.Door het toenemende gebruik van gsm en internet is de post telecommunicatie een groter deel gaan uitmaken van het totale huishoudbudget. In 2002 vormde communicatie 2,6 % van het totale budget voor de gemiddelde Belg, in 2004 was dat 2,9 %. Opvallend is ook dat Brussel (3,25 %) en Wallonië (3,02 %) procentueel meer van hun huishoudbudget aan communicatie besteden dan Vlaanderen (2,76 %).

Het gemiddelde bedrag besteed aan internet door Belgische huishoudens steeg tussen 2002 en 2004 met 150 % en het bedrag dat aan gsm-verbindingen wordt besteed, kende ook nog een forse stijging, met 47 %.Deze en andere cijfers zijn resultaten van het grote Huishoudbudgetonderzoek, dat door de afdeling Statistiek en Economische Informatie van de FOD Economie werd uitgevoerd.Door het toenemende gebruik van gsm en internet is de post telecommunicatie een groter deel gaan uitmaken van het totale huishoudbudget. In 2002 vormde communicatie 2,6 % van het totale budget voor de gemiddelde Belg, in 2004 was dat 2,9 %. Opvallend is ook dat Brussel (3,25 %) en Wallonië (3,02 %) procentueel meer van hun huishoudbudget aan communicatie besteden dan Vlaanderen (2,76 %).