IrisPact zoekt 15 miljoen euro in LA

Pieterjan Van Leemputten

Bruno Segers trekt donderdag naar LA. Daar hoopt hij 15 miljoen euro op te halen voor IrisPact.

Bruno Segers trekt donderdag naar LA. Daar hoopt hij 15 miljoen euro op te halen voor IrisPact.

Segers wou aanvankelijk drie miljoen euro ophalen in Vlaanderen maar dat lukte niet. Nu ligt de lat een stuk hoger. Tussen deze week en kerstmis hoopt hij het vijfvoudige op te halen in de VS.

De keuze voor LA in plaats van San Francisco ligt in de aard van het product. “We komen met een oplossing voor de problematiek rond privacy, daar is de media en de content industrie het meest geïmpacteerd, dan moet je niet in Sillicon Valley aankloppen waar net de bedrijven zitten die dat mee veroorzaken”, zegt Segers.

IrisPact heeft momenteel contacten met een aantal bekende namen uit de muziek-, sport-, film- en tv-sector die interesse hebben in het product van het bedrijf. “Celebrities zijn sowieso fel belaagd door de media. Digitaal gebeurt dat ook, mensen geven zich uit voor hen en wij brengen daar een nieuw evenwicht in.” Namen kan Segers nog niet noemen maar hij mikt er op dat wanneer het product van IrisPact binnen twaalf maanden klaar is, dat deze beroemdheden mee aan de kar trekken van het bedrijf.

De reden om nu een pak meer geld op te halen is dat IrisPact meteen genoeg investeringen wil hebben om een volledig product af te werken inclusief kosten voor marketing, juridische aspecten enz… “We waren half zwanger, maar nu gaan we meteen voor het masterplan” zegt Segers.

IrisPact is intussen gegroeid van drie naar vijf stuwende krachten. De technische implementatie gebeurt vanuit België. Het financiële moet vanuit de VS komen. “Ofwel lukt het, ofwel keer ik binnen drie weken terug met de staart tussen de benen” zegt Segers. Al betekent dat niet het einde van IrisPact. “Er zijn nog steeds mogelijkheden, bijvoorbeeld in klassieke transacties”, zegt hij. Maar als IrisPact effectief 15 miljoen euro kan ophalen dan is de kans groot dat het bedrijf, althans de hoofdzetel, verkast naar LA en er tegen Thanksgiving 2014 een Belgisch bedrijf in het hart van Amerikaanse media-industrie zijn product lanceert.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content