Via een 45 procent participatie lijft Lufthansa straks de Belgische luchtvaartmaatschappij in. Is de Duitse reus ook van plan de it-systemen van Brussels Airlines te integreren?

Lufthansa heeft zijn hele it-omgeving toevertrouwd aan een autonoom dochterbedrijf, Lufthansa Systems, dat 3.300 mensen in dienst heeft en een omzet van 679 miljoen euro draait. Ruim 40% daarvan haalt het bedrijf bij externe opdrachtgevers zoals Cathay Pacific Airways, China Southern Airlines en Southwest Airlines of DZ Bank. Het biedt alle mogelijke ict-diensten aan waaronder consultancy, de ontwikkeling van specifieke toepassingen (met name voor het beheer en de exploitatie van een luchtvaartbedrijf en passagierssystemen), implementatiediensten en ict-outsourcing.

Brussels Airlines werkt nog met 25 interne it-krachten maar besteedt zijn it al jaren uit aan met name Getronics, Atos en EDS. Die 'sourcing'contracten worden momenteel wel tegen het licht gehouden.

Via een 45 procent participatie lijft Lufthansa straks de Belgische luchtvaartmaatschappij in. Is de Duitse reus ook van plan de it-systemen van Brussels Airlines te integreren? Lufthansa heeft zijn hele it-omgeving toevertrouwd aan een autonoom dochterbedrijf, Lufthansa Systems, dat 3.300 mensen in dienst heeft en een omzet van 679 miljoen euro draait. Ruim 40% daarvan haalt het bedrijf bij externe opdrachtgevers zoals Cathay Pacific Airways, China Southern Airlines en Southwest Airlines of DZ Bank. Het biedt alle mogelijke ict-diensten aan waaronder consultancy, de ontwikkeling van specifieke toepassingen (met name voor het beheer en de exploitatie van een luchtvaartbedrijf en passagierssystemen), implementatiediensten en ict-outsourcing. Brussels Airlines werkt nog met 25 interne it-krachten maar besteedt zijn it al jaren uit aan met name Getronics, Atos en EDS. Die 'sourcing'contracten worden momenteel wel tegen het licht gehouden.