Jabra mikt nadrukkelijk op unified communications

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Headsetfabrikant Jabra richt zijn pijlen nog meer dan vroeger op ‘unified communications’ (UC).

Headsetfabrikant Jabra richt zijn pijlen nog meer dan vroeger op ‘unified communications’ (UC).

“Vergis je niet, traditionele telefonie en call centers is nog steeds het merendeel van onze omzet, maar in UC zit echt onze toekomst”, zegt Michel Struycken, country manager Benelux. Jabra verkoopt uitsluitend via resellers, maar zit wel dicht op de eindgebruikers. “Het is op die manier dat we bijvoorbeeld de K.U.Leuven wisten te overtuigen”, zegt Struycken. K.U.Leuven besloot onlangs te migreren van klassieke telefonie naar ip-telefonie over Microsoft Lync. Het Belgische Nextel sleepte dat grootschalige contract in de wacht. De headsets-deal verliep via Dimension Data.

Volgens Struycken zijn scholen een belangrijke doelgroep: “de student van vandaag is de eindgebruiker van morgen. Op dat vlak denken we hetzelfde als Microsoft”, zegt Struycken die aangeeft dat UC wel sneller aantrekt in Nederland. “Alle hogescholen en universiteiten bijvoorbeeld zijn er al bezig met UC. België loopt daar toch een tweetal jaar achter”, zegt Struycken. In Nederland bestaat overigens een instantie ‘SURFnet’ die als een soort ‘UC-aankoopcentrale’ werkt voor alle universiteiten en hogescholen. Microsoft is daar met de Lync-omgeving de voornaamste leverancier.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content