Het sensitief stuur dat Jaguar Land Rover heeft ontwikkeld zou bestuurders kunnen helpen om de ogen op de weg te houden. Het maakt gebruik van warmte om koerswijzigingen te suggereren. De studie werd uitgevoerd in samenwerking met de universiteit van Glasgow zodat men een stuur kon ontwikkelen waar elementen inzitten die snel kunnen opwarmen of sturen, van rijstrook wisselen of verwittigd moet worden voor een nakende kruising.

Dit systeem wordt ook doorgetrokken naar de schakellepels aan het stuur. Met het oog op autonoom rijdende voertuigen, zal men dus kunnen kiezen tussen zelf rijden of een automatische rijmodus. De thermische elementen werken langs beide kanten van het stuur. Door de ene kant snel af te koelen en de andere te verwarmen (met een temperatuurverschil van maximum 6 graden Celcius) geeft men de gewenste stuurrichting aan. Voor zijn eigen rijcomfort kan de bestuurder de temperatuurdelta tussen warm en koud zelf instellen.

Op dit ogenblik wordt het systeem slechte experimenteel getest en is er nog geen sprake van serieproductie.