Inmiddels bestaat 57,1 procent van al het bezoek aan webwinkels rond de Kerstdagen uit smartphones of tablets, een toename van 18,6 procent. 34,8 procent van de aankopen wordt met een mobiel toestel afgerond. Blijkbaar wordt toch nog vaak na het zoeken en selecteren van een product via het online-kanaal de laptop of desktop gepakt voor het afronden van de koop. Maar dat is wel steeds minder vaak het geval, gezien de sterke stijging van mobiele apparatuur bij de digitale aankopen.

De cijfers komen van IBM's Digital Analytics Benchmark Hub dat de gemiddelden berekende uit gegevens van zo'n 800 webshops voor Amerikaanse consumenten. Daaruit blijkt verder dat veel meer smartphones dan tablets worden gebruikt bij de online aankopen, respectievelijk in 40,6 en 15,9 procent van de gevallen.

iOS-gebruikers zijn de 'big spenders'

Via de desktop en laptop worden gemiddeld wat hogere bedragen uitgegeven dan via de mobiel apparatuur, respectievelijk 107,72 dollar en 88,70 dollar. Apple iOS gebruikers spenderen meer dan Android-gebruikers: 97,28 dollar versus 67,40 dollar. De Apple-gebruikers hebben ook een veel groter aandeel in de online verkopen. Zo'n 27 procent vindt plaats op iOS gebaseerde apparatuur tegen 7,6 procent op Android gebaseerde apparatuur.

Bron: Automatiseringsgids

Inmiddels bestaat 57,1 procent van al het bezoek aan webwinkels rond de Kerstdagen uit smartphones of tablets, een toename van 18,6 procent. 34,8 procent van de aankopen wordt met een mobiel toestel afgerond. Blijkbaar wordt toch nog vaak na het zoeken en selecteren van een product via het online-kanaal de laptop of desktop gepakt voor het afronden van de koop. Maar dat is wel steeds minder vaak het geval, gezien de sterke stijging van mobiele apparatuur bij de digitale aankopen.De cijfers komen van IBM's Digital Analytics Benchmark Hub dat de gemiddelden berekende uit gegevens van zo'n 800 webshops voor Amerikaanse consumenten. Daaruit blijkt verder dat veel meer smartphones dan tablets worden gebruikt bij de online aankopen, respectievelijk in 40,6 en 15,9 procent van de gevallen.iOS-gebruikers zijn de 'big spenders'Via de desktop en laptop worden gemiddeld wat hogere bedragen uitgegeven dan via de mobiel apparatuur, respectievelijk 107,72 dollar en 88,70 dollar. Apple iOS gebruikers spenderen meer dan Android-gebruikers: 97,28 dollar versus 67,40 dollar. De Apple-gebruikers hebben ook een veel groter aandeel in de online verkopen. Zo'n 27 procent vindt plaats op iOS gebaseerde apparatuur tegen 7,6 procent op Android gebaseerde apparatuur. Bron: Automatiseringsgids