Kind en Gezin digitaliseert HR-afdeling

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Kind & Gezin werkt voortaan met een geïntegreerd systeem voor documentbeheer. De bedoeling is ervoor te zorgen dat op termijn de hr-afdeling enkel nog elektronisch zal werken.

Kind & Gezin werkt voortaan met een geïntegreerd systeem voor documentbeheer. De bedoeling is ervoor te zorgen dat op termijn de hr-afdeling enkel nog elektronisch zal werken.

Ricoh Belgium haalde de de deal binnen. Ricoh was al kind aan huis bij de dienst die de preventieve zorg voor jonge kindjes organiseert en die ook regisseur is van de kinderopvang in Vlaanderen. Al 20 jaar maken de provinciale zetels immers gebruik van multifunctionals (mfp) van Ricoh. Sinds 2010 verschoof de klemtoon echter alsmaar meer: de organisatie wilde het printerpark optimaliseren en meer inzetten op software, om uiteindelijk te komen tot één geïntegreerd systeem voor documentbeheer met verbeterde processen maar ook lagere kosten.

Na een audit in 2010 kwam het hele project echter in een stroomversnelling toen Kind & Gezin besloot om de ondersteunende functies zoals hrm te optimaliseren. Het project werd in vier fasen opgedeeld die ondertussen bijna afgerond zijn. Het aantal toestellen werd met de helft teruggebracht, en in een netwerk geplaatst, zodat werkgroepen printers konden delen. De klemtoon lag op mfp’s. In een laatste fase worden nu nog de archieven gescand – 1.400 dossiers met elk gemiddeld 300 bladzijden -, verwerkt, gecodeerd en toegevoegd aan het digitale personeelsdossier dat via Sharepoint toegankelijk is. Johan Behets van Kind & Gezin geeft aan dat de integratie- én outsourcingsmogelijkheden de doorslag gaven voor de keuze voor Ricoh.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content