Klanten die een KLM-vlucht willen boeken of omboeken, een Economy Comfort stoel willen reserveren of bijvoorbeeld extra bagage willen regelen, kunnen dat nu ook doen via Facebook en Twitter.

Tot nog toe regelden klanten de extra diensten al via sociale media, maar de betaling verliep telefonisch. Voortaan kan dus ook het betalen online verlopen, via de sociale media.

KLM stuurt daarvoor een link naar de klant via een privébericht op Facebook of Twitter. Vervolgens kiest de klant de gewenste betaalmethode en handelt hij de betaling af. Wanneer de betaling binnen is, ontvangt de "social media service agent" van KLM een bericht. Daarna krijgt de klant nog een bevestiging van zijn aankoop. (Belga/MI)

Klanten die een KLM-vlucht willen boeken of omboeken, een Economy Comfort stoel willen reserveren of bijvoorbeeld extra bagage willen regelen, kunnen dat nu ook doen via Facebook en Twitter. Tot nog toe regelden klanten de extra diensten al via sociale media, maar de betaling verliep telefonisch. Voortaan kan dus ook het betalen online verlopen, via de sociale media. KLM stuurt daarvoor een link naar de klant via een privébericht op Facebook of Twitter. Vervolgens kiest de klant de gewenste betaalmethode en handelt hij de betaling af. Wanneer de betaling binnen is, ontvangt de "social media service agent" van KLM een bericht. Daarna krijgt de klant nog een bevestiging van zijn aankoop. (Belga/MI)