Krediet van duizenden Visagebruikers geblokkeerd

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Mogelijk kunnen duizenden Visa-klanten dit weekend niet betalen met hun kredietkaart omwille van een technische storing bij Atos Worldline. Ook eerder op de week waren er al problemen met klanten wier krediet ‘geblokkeerd’ zat. Op de klantendienst van Visa-Pinto bevestigt men het probleem. Daar klinkt het dat ‘de storing niet algemeen is, maar dat enkel mensen die vorige week een manuele storting gedaan hebben, en klanten die dinsdag via domiciliëring hun krediet hebben aangezuiverd, getroffen zijn en niet kunnen betalen.’

Mogelijk kunnen duizenden Visa-klanten dit weekend niet betalen met hun kredietkaart omwille van een technische storing bij Atos Worldline. Ook eerder op de week waren er al problemen met klanten wier krediet ‘geblokkeerd’ zat.

Tal van Visa-Pinto klanten kregen deze week de boodschap ‘saldo ontoereikend’ voorgeschoteld toen ze probeerden te betalen met hun kredietkaart. Nochtans hadden ze hun Visarekening net aangezuiverd.

Op de klantendienst van Visa-Pinto bevestigt men het probleem. Daar klinkt het dat ‘de storing niet algemeen is, maar dat enkel mensen die vorige week een manuele storting gedaan hebben, en klanten die dinsdag via domiciliëring hun krediet hebben aangezuiverd, getroffen zijn en niet kunnen betalen.’

Het team van Visa-Pinto wijst met een beschuldigende vinger in de richting van Belgische kredietkaartmaatschappij The Bank Card Company, en dus naar het moederbedrijf Atos Worldline, waar er zich een technische storing zou voordoen.

“We kunnen enkel hopen dat het morgen of ten laatste maandag opgelost geraakt”, klonk het op de klantendienst. Bij KBC wil men het bericht niet bevestigen, en ook het communicatiedepartement van The Bank Card Company en van Atos Worldline geven nul op het rekest.

Op de vraag van één van de gedupeerden of Visa Pinto zijn klanten op de hoogte gaat brengen, klonk het dat ‘we onmogelijk duizenden mensen hierover kunnen inlichten.’

“Toen ik vroeg wat er moest gebeuren als ik morgen op reis zou vertrekken zonder werkende Visakaart, werd ik bijna weggelachen”, vertelt Johan Goffin, één van de gedupeerden die gisteren met de mond vol tanden stond omdat hij niet kon betalen na een etentje. “Men kon enkel iets forceren als ik op voorhand al liet weten waar en wanneer ik mijn kaart nog zou gebruiken.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content