Uit de Trendbarometer 2014, een jaarlijks onderzoek bij duizenden Belgen, blijkt dat een kwart van onze landgenoten het stilaan gehad heeft met sociale media en er volgend jaar minder tijd aan wil besteden.

Opvallend is dat het in 40 procent van de gevallen om gebruikers tussen 20 en 35 jaar gaat. Van de mannen is één op drie uitgekeken op sociale media, van de vrouwen één op vier.
Nog eens een kwart van de bevraagden wil zelfs helemaal niets met sites als Facebook en Twitter te maken hebben.

1,6 procent geeft dan weer aan wel meer tijd te zullen doorbrengen op zulke sites in 2014. Vorig jaar was dat nog 5 procent.

Uit de Trendbarometer 2014, een jaarlijks onderzoek bij duizenden Belgen, blijkt dat een kwart van onze landgenoten het stilaan gehad heeft met sociale media en er volgend jaar minder tijd aan wil besteden. Opvallend is dat het in 40 procent van de gevallen om gebruikers tussen 20 en 35 jaar gaat. Van de mannen is één op drie uitgekeken op sociale media, van de vrouwen één op vier. Nog eens een kwart van de bevraagden wil zelfs helemaal niets met sites als Facebook en Twitter te maken hebben. 1,6 procent geeft dan weer aan wel meer tijd te zullen doorbrengen op zulke sites in 2014. Vorig jaar was dat nog 5 procent.