De man die ooit Google begon met Sergey Brin kijkt al langer om zich heen naar andere projecten. Nu heeft hij die gevonden in Zee.Aero en Kitty Hawk, schrijft Bloomberg. De projecten zijn zeer geheimzinnig en Page probeert er zelf geen ruchtbaarheid aan te geven.

Volgens Bloomberg heeft Page nu zo'n 100 miljoen dollar in de zelfvliegende auto gestoken die verticaal op moet kunnen stijgen. Voor dat geld heeft hij al twee prototypes die in de buurt van Mountain View testvluchten maken vanaf een vliegbasis.

Voor het project zijn er ongeveer 150 mensen in dienst en Page financiert het helemaal zelf. Het project is daarmee vergelijkbaar met Blue Origin van Amazon-oprichter Jeff Bezos. Dat ruimtevaartbedrijf wordt ook volledig privé gefinancierd en nog niet zo lang geleden werd eindelijk duidelijk wat het bedrijf precies doet.

Page gelooft echt in de toekomst van vliegende auto's en heeft met zijn vermogen van zo'n 37 miljard dollar genoeg draagkracht om het project van de grond te krijgen. Volgens sommigen zijn zelfvliegende auto's dan ook echt de toekomst. Ze zouden zelfs praktischer werken dan zelfrijdende auto's, omdat ze geen last hebben van drukke wegen, overstekende kinderen en andere onberekenbare zaken.

Van Page is het bekend dat hij zich steeds minder met de dagelijkse zaken van Alphabet bezig houdt. Vorig jaar werd Google overgedragen aan Sundar Pichai, zodat Page en Brin zich met Alphabet op andere gebieden konden richten. Page gaat geregeld naar obscure conferenties en probeert nieuwe technologieën te doorgronden door met de ontwikkelaars te praten.

Dat hij zich nu op zo'n project stort is dus niet heel vreemd, maar het is wel opmerkelijk dat hij dat buiten Alphabet om doet. Want dat bedrijf is al lang niet meer de zoekmachine waar het ooit mee begon. Ook gezondheid en het project met de zelfrijdende auto zitten daar in de koker. Een zelfvliegende auto zou er dus ook wel bij passen.

De man die ooit Google begon met Sergey Brin kijkt al langer om zich heen naar andere projecten. Nu heeft hij die gevonden in Zee.Aero en Kitty Hawk, schrijft Bloomberg. De projecten zijn zeer geheimzinnig en Page probeert er zelf geen ruchtbaarheid aan te geven.Volgens Bloomberg heeft Page nu zo'n 100 miljoen dollar in de zelfvliegende auto gestoken die verticaal op moet kunnen stijgen. Voor dat geld heeft hij al twee prototypes die in de buurt van Mountain View testvluchten maken vanaf een vliegbasis. Voor het project zijn er ongeveer 150 mensen in dienst en Page financiert het helemaal zelf. Het project is daarmee vergelijkbaar met Blue Origin van Amazon-oprichter Jeff Bezos. Dat ruimtevaartbedrijf wordt ook volledig privé gefinancierd en nog niet zo lang geleden werd eindelijk duidelijk wat het bedrijf precies doet. Page gelooft echt in de toekomst van vliegende auto's en heeft met zijn vermogen van zo'n 37 miljard dollar genoeg draagkracht om het project van de grond te krijgen. Volgens sommigen zijn zelfvliegende auto's dan ook echt de toekomst. Ze zouden zelfs praktischer werken dan zelfrijdende auto's, omdat ze geen last hebben van drukke wegen, overstekende kinderen en andere onberekenbare zaken. Van Page is het bekend dat hij zich steeds minder met de dagelijkse zaken van Alphabet bezig houdt. Vorig jaar werd Google overgedragen aan Sundar Pichai, zodat Page en Brin zich met Alphabet op andere gebieden konden richten. Page gaat geregeld naar obscure conferenties en probeert nieuwe technologieën te doorgronden door met de ontwikkelaars te praten. Dat hij zich nu op zo'n project stort is dus niet heel vreemd, maar het is wel opmerkelijk dat hij dat buiten Alphabet om doet. Want dat bedrijf is al lang niet meer de zoekmachine waar het ooit mee begon. Ook gezondheid en het project met de zelfrijdende auto zitten daar in de koker. Een zelfvliegende auto zou er dus ook wel bij passen.