Social media geven de indruk dat we een exclusieve blik kunnen werpen op het privéleven van onze idolen. Via instagrams van Kim Kardashian, tweets van Jeremy Clarkson en vines van Jeff Ross hebben we het gevoel deze celebrities écht te kennen, al gaat het nieuwste project van Miranda July net een stapje verder.

De regisseuse van onder meer You, Me And Everyone We Know wil de online intimiteit onderzoeken en houdt een virtuele tentoonstelling die plaatsvindt in de mailboxen van gegadigden. We Think Alone biedt geïnteresseerden een exclusieve blik in de correspondentie van onder meer Kareem Abdul-Jabbar , Lena Dunham, Kirsten Dunst en Kate en Laura Mulleavy. Wie zich inschrijft krijgt wekelijks enkele persoonlijke mails van bekende personen doorgestuurd, van gepalaver over de aankoop van een nieuwe zetel tot gejammer over geldtekort.

Voor u begint te hyperventileren: de mails zijn niet aan u gericht maar wel originele berichten die de deelnemers in de loop der jaren naar hun ouders, vrienden of collega's hebben gestuurd en die nu voor uw ogen bestemd zijn. Omdat privacy online niet bestaat, of niet hoeft te bestaan, zo lijkt July te denken. (KS)

Social media geven de indruk dat we een exclusieve blik kunnen werpen op het privéleven van onze idolen. Via instagrams van Kim Kardashian, tweets van Jeremy Clarkson en vines van Jeff Ross hebben we het gevoel deze celebrities écht te kennen, al gaat het nieuwste project van Miranda July net een stapje verder. De regisseuse van onder meer You, Me And Everyone We Know wil de online intimiteit onderzoeken en houdt een virtuele tentoonstelling die plaatsvindt in de mailboxen van gegadigden. We Think Alone biedt geïnteresseerden een exclusieve blik in de correspondentie van onder meer Kareem Abdul-Jabbar , Lena Dunham, Kirsten Dunst en Kate en Laura Mulleavy. Wie zich inschrijft krijgt wekelijks enkele persoonlijke mails van bekende personen doorgestuurd, van gepalaver over de aankoop van een nieuwe zetel tot gejammer over geldtekort. Voor u begint te hyperventileren: de mails zijn niet aan u gericht maar wel originele berichten die de deelnemers in de loop der jaren naar hun ouders, vrienden of collega's hebben gestuurd en die nu voor uw ogen bestemd zijn. Omdat privacy online niet bestaat, of niet hoeft te bestaan, zo lijkt July te denken. (KS)