Microsoft heeft met de introductie van hardware onder eigen merknaam de relatie met hardwarepartners op scherp gezet. Gianfranco Lanci, COO en president van Lenovo zei tegen The Register dat hij meer dan een jaar geleden is benaderd door Microsoft om de Surface producten mee te nemen in het verkooptraject. "Ik zie geen reden waarom ik een product van, tussen haakjes, de concurrent zou verkopen."

Lenovo heeft producten die in vele opzichten lijken op die van Microsoft, zoals de Miix 700. Voor HP en Dell is het eigen aanbod geen reden om de Surface-producten te weigeren. Beiden hebben de Surface Pro 3 opgenomen in hun aanbod. "Klanten vragen er om", is hun argument. Dell, HP en Lenovo doen alle drie wel mee in een campagne van Microsoft en Intel om klanten met een pc ouder dan 5 jaar aan te moedigen deze te vervangen door een nieuwe voorzien van Windows 10.

Bron: Automatiseringgids

Microsoft heeft met de introductie van hardware onder eigen merknaam de relatie met hardwarepartners op scherp gezet. Gianfranco Lanci, COO en president van Lenovo zei tegen The Register dat hij meer dan een jaar geleden is benaderd door Microsoft om de Surface producten mee te nemen in het verkooptraject. "Ik zie geen reden waarom ik een product van, tussen haakjes, de concurrent zou verkopen."Lenovo heeft producten die in vele opzichten lijken op die van Microsoft, zoals de Miix 700. Voor HP en Dell is het eigen aanbod geen reden om de Surface-producten te weigeren. Beiden hebben de Surface Pro 3 opgenomen in hun aanbod. "Klanten vragen er om", is hun argument. Dell, HP en Lenovo doen alle drie wel mee in een campagne van Microsoft en Intel om klanten met een pc ouder dan 5 jaar aan te moedigen deze te vervangen door een nieuwe voorzien van Windows 10. Bron: Automatiseringgids