De ruzie tussen de twee bedrijven dateert al van augustus, toen het bedrijf Super Healthy Kids, dat Prepear uitbrengt, een handelsmerk aanvroeg voor de app, met het bijhorende logo van een geschetste peer.

Over blaadjes en fruit

Apple tekende daar bezwaar tegen aan, omdat het ontwerp te dicht zou aanleunen bij het eigen appellogo. Zes maanden later zijn beide bedrijven nu tot een akkoord gekomen. Prepear gaat het blaadje bovenaan zijn logo iets aanpassen en Apple laat daarop de zaak rusten.

Het bewuste oorspronkelijke logo van Prepear, waar Apple problemen mee had., Prepear
Het bewuste oorspronkelijke logo van Prepear, waar Apple problemen mee had. © Prepear
De ruzie tussen de twee bedrijven dateert al van augustus, toen het bedrijf Super Healthy Kids, dat Prepear uitbrengt, een handelsmerk aanvroeg voor de app, met het bijhorende logo van een geschetste peer. Apple tekende daar bezwaar tegen aan, omdat het ontwerp te dicht zou aanleunen bij het eigen appellogo. Zes maanden later zijn beide bedrijven nu tot een akkoord gekomen. Prepear gaat het blaadje bovenaan zijn logo iets aanpassen en Apple laat daarop de zaak rusten.