Prepear, een app die moet helpen bij het maken van boodschappenlijstjes en maaltijdplanning, krijgt niet langer tegenkanting van Apple om zijn perenlogo.
De ruzie tussen de twee bedrijven dateert al van augustus, toen het bedrijf Super Healthy Kids, dat Prepear uitbrengt, een handelsmerk aanvroeg voor de app, met het bijhorende logo van een geschetste peer.
Over blaadjes en fruit
Apple tekende daar bezwaar tegen aan, omdat het ontwerp te dicht zou aanleunen bij het eigen appellogo. Zes maanden later zijn beide bedrijven nu tot een akkoord gekomen. Prepear gaat het blaadje bovenaan zijn logo iets aanpassen en Apple laat daarop de zaak rusten.
De ruzie tussen de twee bedrijven dateert al van augustus, toen het bedrijf Super Healthy Kids, dat Prepear uitbrengt, een handelsmerk aanvroeg voor de app, met het bijhorende logo van een geschetste peer. Apple tekende daar bezwaar tegen aan, omdat het ontwerp te dicht zou aanleunen bij het eigen appellogo. Zes maanden later zijn beide bedrijven nu tot een akkoord gekomen. Prepear gaat het blaadje bovenaan zijn logo iets aanpassen en Apple laat daarop de zaak rusten.
Datanews Partner Content biedt bedrijven, organisaties en overheden de toegang tot het netwerk van Datanews. De partners zijn verantwoordelijk voor de inhoud.