LinkedIn gaat Twitter achterna

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Netwerk gaat zijn newsfeed opleuken met statusupdates van …

Het zakelijke sociale network LinkedIn gaat zijn newsfeed opleuken met statusupdates van ‘super influencers’, die je kan volgen à la Twitter. LinkedIn start met een eerste reeks van 150 influencers, waaronder Barack Obama, Richard Branson en Mashable-oprichter Pete Cashmore. Gebruikers kunnen de toonaangevende leden volgen, en mogen dan op regelmatige basis boodschappen in hun newsfeed verwachten.

Anders dan Twitter beperken de statusupdates zich niet tot 140 karakters, en zullen de berichten van de super influencers zich beperken tot zakelijke onderwerpen.

“De kwaliteit van de updates moet altijd onberispelijk zijn”, zegt executive editor Dan Roth van LinkedIn. Gevraagd naar het wanneer van een tweede reeks invloedrijke personen, moet hij het antwoord schuldig blijven.

LinkedIn wil in elk geval vermijden dat het te maken krijgt met valse accounts en statusupdates die eerder privé dan business gerelateerd zijn, zoals dat het geval is op Twitter. Dergelijke dingen zouden immers nefast kunnen zijn voor het netwerk, dat met succes opereert in de sobere, zakelijke niche.

Leden kunnen wel commentaar geven op en waarderingen toekennen aan de updates van de super influencers. Dit moet alvast de interactiviteit tussen de toppers en kun publiek stimuleren.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content