Het gaat om 'Student Voices' dat momenteel wordt getest bij enkele universiteitsstudenten in de VS. Ze kunnen daarbij video's (geen foto's) toevoegen aan een playlist van hun universiteit. Die video's verdwijnen na een week, maar blijven wel zichtbaar op het LinkedIn-profiel van de uploader.

LinkedIn bevestigt aan Techcrunch dat het studenten zo wil motiveren om hun academische activiteiten zoals stages of groepswerken te delen om zo zichzelf te profileren bij toekomstige rekruteerders.

Al lijkt het er eerder op dat LinkedIn met de functie vooral Facebook, Instagram en Snapchat (dat als eerste stories introduceerde) wil na-apen. Het zakelijke sociale netwerk is een interessante tool voor professionele activiteiten, maar is weliswaar minder populair bij jongeren. Door de hippere functies van de concurrenten te integreren, wil ook LinkedIn weer bij de cool kids horen.

Het gaat om 'Student Voices' dat momenteel wordt getest bij enkele universiteitsstudenten in de VS. Ze kunnen daarbij video's (geen foto's) toevoegen aan een playlist van hun universiteit. Die video's verdwijnen na een week, maar blijven wel zichtbaar op het LinkedIn-profiel van de uploader.LinkedIn bevestigt aan Techcrunch dat het studenten zo wil motiveren om hun academische activiteiten zoals stages of groepswerken te delen om zo zichzelf te profileren bij toekomstige rekruteerders.Al lijkt het er eerder op dat LinkedIn met de functie vooral Facebook, Instagram en Snapchat (dat als eerste stories introduceerde) wil na-apen. Het zakelijke sociale netwerk is een interessante tool voor professionele activiteiten, maar is weliswaar minder populair bij jongeren. Door de hippere functies van de concurrenten te integreren, wil ook LinkedIn weer bij de cool kids horen.