MasterCard komt met e-learning voor klanten

Stefan Grommen Stefan Grommen est rédacteur de Data News.

Kredietkaartenbedrijf MasterCard gaat in Europa zijn klanten (lees: banken) voortaan ook via e-learning informeren. Daarvoor heeft het een contract gesloten met Adobe rond Adobe Connect.

Kredietkaartenbedrijf MasterCard gaat in Europa zijn klanten (lees: banken) voortaan ook via e-learning informeren. Daarvoor heeft het een contract gesloten met Adobe rond Adobe Connect.

“Tot op heden boden wij onze klanten enkel face-to-face opleidingsprogramma’s op aanvraag aan via MasterCard Academy”, klinkt het bij MasterCard. “Maar die dienst had zwaar te leiden onder de financiële crisis.” Daarom heeft MasterCard besloten om z’n aanbod aan te passen om er ook e-learningmodules in te verwerken.”Om dat mogelijk te maken schakelt MasterCard het Adobe Connect-platform in. “Ten eerste werkten we intern al met heel wat Adobe-producten voor e-learning (Adobe Captivate). Daarnaast merkten we dat heel wat andere leveranciers van learning management systems (lms) geen eigen webinaroplossing in huis hadden. Zo kwamen we tot de conclusie dat Adobe Connect het beste alternatief was.”

Doel is om dra een eerste bundel van e-learningmodules te lanceren, goed voor een totale duur van 25 uur. Dat wordt een mix van content die gecreëerd is in Adobe Captivate, snelle e-learningcontent (waarbij enkel Adobe Presenter wordt gebruikt), videofragmenten en opgenomen webinarsessies. Dat alles komt dan beschikbaar via het MasterCard Academy-platform, in een aangepaste Adobe Connect-omgeving. Dat alles zou in productie moeten zijn in het tweede kwartaal van dit jaar. Voorlopig beslaat het project enkel MasterCard Europa, maar het zou kunnen worden uitgebreid naar andere regio’s.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content