De auto van Mercedes heeft, in plaats van het stuur, een bediening in het middenconsole. De bestuurder bedient die door zijn of haar hand op het kastje te leggen. Als de bestuurder de hand opsteekt, projecteert de auto een keuzemenu op de handpalm. Mens en machine worden één, is de gedachte van Mercedes. De wagen komt voorlopig niet op de markt, het is een idee voor de verre toekomst.

Mercedes heeft de auto VISION AVTR genoemd. De naam is gebaseerd op de 3D-film Avatar. De regisseur daarvan, James Cameron, hielp bij de ontwikkeling en woonde de presentatie bij. De ontwerpers dachten na over een auto die mensen halverwege de 22ste eeuw zouden gebruiken. De wagen kan niet alleen vooruit en achteruit, maar ook opzij rijden. De wagen moet elektrisch aangedreven zijn, met een accu van materialen die opnieuw te gebruiken zijn.

De Vision AVTR van Mercedes., REUTERS
De Vision AVTR van Mercedes. © REUTERS

Hyundai gaat vliegende taxi's ontwikkelen voor Uber. De Zuid-Koreanen zijn al een tijdje bezig met een vliegende auto, de Personal Air Vehicle. Die is elektrisch aangedreven en kan verticaal opstijgen en dalen. In de lucht moet de vliegende Hyundai een topsnelheid van 290 kilometer per uur halen. De wagen kan op enkele honderden meters hoogte vliegen, met een bereik van ongeveer 100 kilometer.

De auto van Mercedes heeft, in plaats van het stuur, een bediening in het middenconsole. De bestuurder bedient die door zijn of haar hand op het kastje te leggen. Als de bestuurder de hand opsteekt, projecteert de auto een keuzemenu op de handpalm. Mens en machine worden één, is de gedachte van Mercedes. De wagen komt voorlopig niet op de markt, het is een idee voor de verre toekomst.Mercedes heeft de auto VISION AVTR genoemd. De naam is gebaseerd op de 3D-film Avatar. De regisseur daarvan, James Cameron, hielp bij de ontwikkeling en woonde de presentatie bij. De ontwerpers dachten na over een auto die mensen halverwege de 22ste eeuw zouden gebruiken. De wagen kan niet alleen vooruit en achteruit, maar ook opzij rijden. De wagen moet elektrisch aangedreven zijn, met een accu van materialen die opnieuw te gebruiken zijn.Hyundai gaat vliegende taxi's ontwikkelen voor Uber. De Zuid-Koreanen zijn al een tijdje bezig met een vliegende auto, de Personal Air Vehicle. Die is elektrisch aangedreven en kan verticaal opstijgen en dalen. In de lucht moet de vliegende Hyundai een topsnelheid van 290 kilometer per uur halen. De wagen kan op enkele honderden meters hoogte vliegen, met een bereik van ongeveer 100 kilometer.