Michelin gaat interactief

Marc Husquinet Marc Husquinet is redacteur van Data News.

Wie dacht dat wegenkaarten een stille dood zouden sterven, moet zijn mening herzien.

Wie dacht dat met de komst van het internet en de gps de goede oude wegenkaarten een stille dood zouden sterven, moet zijn mening herzien.

Honderd jaar na de lancering van haar eerste wegenkaart van Frankrijk in 1910 pakt Michelin weer met iets nieuws uit: de eerste interactieve wegenkaart.

Deze kaart, omgedoopt tot “‘France Trafic en temps réel’, integreert 22 flashcodes (barcodes met twee dimensies) die de gebruikers van een smartphone in staat stelt om, met behulp van twee gratis te downloaden toepassingen (Mobiletag en ViaMichelin), niet alleen een reisweg te plannen maar ook in realtime het verkeer in dat gebied te consulteren.

Met meer dan 10 miljoen verkochte kaarten wereldwijd bewijst Michelin opnieuw haar innovatievermogen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content