MicroStrategy zet meer in op cloud en beveiliging

Marc Husquinet Marc Husquinet is redacteur van Data News.

De BI-specialist kondigt de beschikbaarheid aan van zijn analytisch aanbod in de cloud van Amazon. Tegelijk stelt het zijn bèta voor van zijn securitymodus Usher en wordt het aanbod en de prijzen vereenvoudigt.

De BI-specialist kondigt de beschikbaarheid aan van zijn analytisch aanbod in de cloud van Amazon. Tegelijk stelt het zijn bèta voor van zijn securitymodus Usher en wordt het aanbod en de prijzen vereenvoudigt.

Het bedrijf had zijn analytische tools al beschikbaar in de eigen datacenters, maar nu wordt er ook een partnerschap met Amazon onthuld die toegang geeft tot de analytische tools in AWS (Amazon Web Services) via een zelfbedieningsmodel met flexibele tarieven en ondersteuning voor elk type data en toegankelijk voor elke soort organisatie, allemaal met gegarandeerde prestaties.

“Wij bieden het breedste mobile Analytics platform aan dat beter schaalbaar en beter beheersbaar is”, zegt Michael J. Saylor, ceo en voorzitter. Amazon lijkt daarin ook een eerste stap te zetten nu het partnerschappen smeedt met T-Systems, Tata Consultancy Services en andere spelers in Europa. Gebruikers krijgen overigens een gratis testperiode van dertig dagen.

Daarnaast onhult MicroStrategy zijn bètaversie van Usher, een beveiligingsoplossing rond cryptografie voor mobiele toestellen. Usher maakt via een self-service portal mogelijk om onderneming op een kwartier tijd te beveiligen (beweert MicroStrategy) en dit in drie stappen: de gebruikersgroep aanmaken, verbinden met de bedrijfsresources (en met de toepassingen in de cloud soals Salesforce of Google Docs) en de verdeling van de badges. De oplossing voor de badges steunt op Active Directory van Microsoft. Tot slot kondigt MicroStrategy ook een vereenvoudiging aan van zijn productcatalogus (ongeveer 21 modules gegroepeerd in vier basisproducten), tegen een meer transparante prijs.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content