Mobistar hernieuwt ‘managed services’ contract met Ericsson

. © BELGA
Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Orange heeft met Ericsson een ‘managed services’ raamcontract afgesloten voor vijf landen, waaronder België. Dat betekent dat Mobistar opnieuw vijf jaar lang beroep zal doen op Ericsson.

Het raamcontract van Orange met Ericsson omvat managed services voor de Orange-filialen in Moldavië, Roemenië, Slovakije, Spanje en België. In ons land is dat dus Mobistar, dat de komende vijf jaar de diensten van Ericsson zal afnemen. Het gaat om de end-to-end operations, waaronder service van het netwerk, de performantie, verdere uitbreiding en ondersteuning ‘in the field’ van 2G, 3G en 4G.

Sinds 2007 bestond een soortgelijke overeenkomst tussen Mobistar en Ericsson al, dus de facto is het een verlenging van het bestaande contract – al is de scope nu wel wat verbreed. In 2007 ging het contract gepaard met een verschuiving van een 150-tal personeelsleden van Mobistar naar Ericsson, nu zou het om enkele extra mensen gaan.

Voor Mobistar is het belangrijk om de service verder te monitoren en te verbeteren. Zo is het de bedoeling dat de klantendienst proactiever tewerk kan gaan. Ericsson is van zijn kant vastberaden om toegevoegde waarde te blijven leveren en te zorgen voor innovatie. “Managed services zonder verdere optimalisatie of ‘customisation’ is moeilijk. Dat is niet de richting die we met Ericsson willen uitgaan, daar zijn andere spelers voor”, aldus Saskia Van Uffelen (ceo Ericsson Belux) op het Mobile World Congress in Barcelona.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content