Het is al de derde verlenging van het Mobistar-contract bij het spoor.

Het nieuwe contract omvat zowel vaste als mobiele spraak en data. Het contract loopt weer over 6 jaar (in feite 2 jaar + 4 keer een mogelijke verlenging van 1 jaar). De waarde werd niet meegedeeld.

Mobistar levert onder meer 6.000 m2m-simkaarten voor de 'tracking en tracing' van de vloot locomotieven. Het vlootbeheer genereert ongeveer 1miljoen sms'jes per maand. Verder zijn er 16.500 sim-kaarten voor spraakverkeer tussen alle werknemers van de NMBS-groep en voor mobiele datatoepassingen zoals IBIS, de ticketing en betaaldienst op de trein. Daarnaast werd er een nieuw callcenter geopend via een 070-nummer (vaste telefonie), voor reserveringen van en informatie over Thalys- en Eurostar-treinen.

Mobistar zegt in een persbericht tevreden te zijn over de verlenging, aangezien het bedrijf de voorbije zes jaar naar eigen zeggen geïnvesteerd heeft in de permanente verbinding van het Mobistar-netwerk met dat van de spoorwegen en in mobiele oplossingen die de veiligheid, informatieverstrekking en stiptheid moeten verbeteren. Vandaag werkt de France Télécom-dochter trouwens ook samen met NMBS om de SAP-systemen te integreren op de mobiele telefoon. Zo zou de productiviteit van de administratieve diensten kunnen worden verhoogd.

Het is al de derde verlenging van het Mobistar-contract bij het spoor. Het nieuwe contract omvat zowel vaste als mobiele spraak en data. Het contract loopt weer over 6 jaar (in feite 2 jaar + 4 keer een mogelijke verlenging van 1 jaar). De waarde werd niet meegedeeld. Mobistar levert onder meer 6.000 m2m-simkaarten voor de 'tracking en tracing' van de vloot locomotieven. Het vlootbeheer genereert ongeveer 1miljoen sms'jes per maand. Verder zijn er 16.500 sim-kaarten voor spraakverkeer tussen alle werknemers van de NMBS-groep en voor mobiele datatoepassingen zoals IBIS, de ticketing en betaaldienst op de trein. Daarnaast werd er een nieuw callcenter geopend via een 070-nummer (vaste telefonie), voor reserveringen van en informatie over Thalys- en Eurostar-treinen. Mobistar zegt in een persbericht tevreden te zijn over de verlenging, aangezien het bedrijf de voorbije zes jaar naar eigen zeggen geïnvesteerd heeft in de permanente verbinding van het Mobistar-netwerk met dat van de spoorwegen en in mobiele oplossingen die de veiligheid, informatieverstrekking en stiptheid moeten verbeteren. Vandaag werkt de France Télécom-dochter trouwens ook samen met NMBS om de SAP-systemen te integreren op de mobiele telefoon. Zo zou de productiviteit van de administratieve diensten kunnen worden verhoogd.