Mobistar wil marktaandeel in bedrijvenmarkt verdubbelen

Luc Blyaert was hoofdredacteur bij Data News

Mobistar is van plan om zijn 10 procent marktaandeel bij ondernemingen in de komende jaren te verdubbelen. Dat vertelde ceo Jean-Marc Harion op een ontbijtdebat in Brussel, georganiseerd door Robert Half in samenwerking met De Tijd en L’Echo.

Mobistar is van plan om zijn 10 procent marktaandeel bij ondernemingen in de komende jaren te verdubbelen. Dat vertelde ceo Jean-Marc Harion op een ontbijtdebat in Brussel, georganiseerd door Robert Half in samenwerking met De Tijd en L’Echo.

Hoe Mobistar die verdubbeling zal verwezelijken en hoeveel het daarvoor zal investeren is niet duidelijk. Jean-Marc Harion liet nog niet in zijn kaarten kijken. Het was de eerste keer dat de nieuwe topman van Mobistar naar buiten kwam sinds zijn aanstelling begin december vorig jaar. Over de evolutie van de mobiele tarieven gaf hij wel aan dat “de mobiele tarieven de jongste vier jaar met 40% gedaald zijn, 10% per jaar. De tarieven van een vaste breedbandlijn zijn in die periode echter met 15% gestegen”.

Zijn tegenstrever, Didier Bellens ziet de breedbandverbinding dan weer als dé manier om draadloze wifi in de thuisomgeving aan te bieden. De zoon van de Belgacom-topman maakt hierbij trouwens gebruik van de Skype-toepassing. Bellens was ook erg trots dat Belgacom de beste verkoper is van de Samsung Tablet oplossing. Over nieuwe oplossingen zoals AppleTV als concurrent van BelgacomTV maakte hij zich weinig zorgen. Tijdens een informele bijeenkomst met de pers een dag eerder maakte hij gewag van zijn dochter die AppleTV gebruikte tijdens de vakantie om naar Desperate Housewives te kijken. “Ongelooflijk hoe die jongeren via hun vrienden een Amerikaanse kredietkaart kunnen aanboren en daarmee dan toch nog naar de tv-serie kunnen kijken. ” Alles is goed voor Belgacom, “zolang er maar genoeg content aanwezig is.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content