MyPersonalBranding bouwt websites voor advocaten

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

MyPersonalBranding is een nieuwe webservice waarmee advocaten op enkele minuten tijd een persoonlijke website voor zichzelf kunnen creëren en publiceren.

MyPersonalBranding is een nieuwe webservice waarmee advocaten op enkele minuten tijd een persoonlijke website voor zichzelf kunnen creëren en publiceren. Zijn er anno 2014 nog beroepen die in ons land die slecht vertegenwoordigd zijn online? Toch wel. Advocaten bijvoorbeeld. Momenteel hebben slechts 5 à 10 procent van de Vlaamse advocaten een profiel op LinkedIn, terwijl dat in Nederland meer dan 95 procent is. Eén en ander was ook substituut procureur des Konings Renzo Ottoy opgevallen. Hij zegde zijn benoeming als magistraat zelfs vrijwillig op om samen met ingenieur Koen Van Isterdael en ‘art director’ Robby Carlier een bedrijfje uit de grond te stampen dat hier iets wil aan doen.

“Experts zijn het er over eens dat een eerste stap in personal branding een persoonlijke website moet zijn”, vertelt Ottoy, “maar er zijn maar bitter weinig advocaten in Vlaanderen die een eigen webstek hebben. Met MyPersonalBranding hebben we nu een platform gebouwd waarmee advocaten op 10 minuten tijd zo’n persoonlijke site in elkaar kunnen steken.”

Voor 495 euro per jaar (excl. btw) kunnen geïnteresseerden niet alleen een professioneel ogende website aanmaken op het platform van de start-up, maar staat het bedrijfje ook in voor de hosting, voor de persoonlijke domeinnaam, voor SEO-optimisation en indien gewenst zelfs voor het aanmaken van profielen op LinkedIn, Facebook en Twitter.

“Voor het aanmaken van de sites hebben we een platform ontwikkeld in Drupal, waarnaar klanten al hun data kunnen uploaden”, verduidelijkt Ottoy. “Onze designer heeft een moderne template ontworpen in responsive design, waar verschillende keuzelijstjes aan werden toegevoegd voor specialisaties en andere specificaties. De creatie van de basissites verloopt volautomatisch, maar er kunnen altijd extra’s aan worden toegevoegd. Het aanmaken van de profielen op sociale media doen we vooralsnog manueel.”

Voorlopig mikt MyPersonalBranding exclusief op Vlaamse advocaten die hun naam wat meer in de kijker willen plaatsen, maar het is de bedoeling om snel uit te breiden naar Wallonië. “Er zijn plannen in de diepte (naast de juridische vrije beroepen ook de medische en paramedische beroepen) en in de breedte (buitenland)”, klinkt het.

Tot slot benadrukt Ottoy dat een profielwebsite op MyPersonalBranding volledig vrij is van reclame, en dat er geen links naar ‘vergelijkbare advocaten’ te bespeuren zijn, iets wat op concurrerende platformen wel vaak het geval zou zijn. “Banners en verwijzingen naar anderen zijn nefast als je je naam in de kijker wil plaatsen”, besluit de ondernemer. “Bij ons staat de advocaat centraal, en niet het platform achter de website.”

Paspoort: Naam: My personal branding

Website:www.mypersonalbranding.be Maatschappelijke zetel: Gent

Aantal werknemers: drie + freelancers

Kapitaal: Ongeveer 20.000 euro aan eigen middelen geïnvesteerd (zonder de ontwikkelingskosten), op zoek naar zaaikapitaal om sneller te kunnen groeien.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content