De financiële vergoeding bedraagt 1/30e van hun abonnement, exclusief wat ze voor hun toestel afbetalen, met een minimum van 1 euro per dag. De vergoeding wordt naar boven afgerond, zo zal een storing van 25 uur als twee dagen tellen. De vergoeding geldt ook voor prepaidklanten. Zij krijgen één euro per storingsdag.

Operatoren mogen de vergoeding ook geven in gratis belminuten, sms'jes of data. Al kan dat enkel als de klant hier zelf mee akkoord gaat.

Het gebeurt zowel in Nederland als België zelden dat operatoren hun klanten compenseren voor pannes, maar het gebeurt soms. Nederland wil daar nu een consequente regelgeving voor invoeren. Dat schrijven Gsmhelpdesk.nl en Telecompaper. Het Nederlandse ministerie van Economische Zaken wacht nog wel een consultatieronde met de telecomspelers af, die loopt tot 24 september.

De financiële vergoeding bedraagt 1/30e van hun abonnement, exclusief wat ze voor hun toestel afbetalen, met een minimum van 1 euro per dag. De vergoeding wordt naar boven afgerond, zo zal een storing van 25 uur als twee dagen tellen. De vergoeding geldt ook voor prepaidklanten. Zij krijgen één euro per storingsdag.Operatoren mogen de vergoeding ook geven in gratis belminuten, sms'jes of data. Al kan dat enkel als de klant hier zelf mee akkoord gaat.Het gebeurt zowel in Nederland als België zelden dat operatoren hun klanten compenseren voor pannes, maar het gebeurt soms. Nederland wil daar nu een consequente regelgeving voor invoeren. Dat schrijven Gsmhelpdesk.nl en Telecompaper. Het Nederlandse ministerie van Economische Zaken wacht nog wel een consultatieronde met de telecomspelers af, die loopt tot 24 september.