Dit blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek in opdracht van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels. In het derde kwartaal shopten de consumenten voor 3 miljard euro online, ongeveer evenveel als in het tweede kwartaal, schrijft Automatiseringsgids.

Vierde kwartaal nog sterker

De branche rekent door de sinterklaas- en kerstaankopen nog op een sterk vierde kwartaal. De laatste drie maanden van het jaar zijn naar verwachting goed voor zo'n 3,9 miljard euro. De onlineconsumentenbestedingen over het hele jaar zouden daardoor uitkomen op 13,7 miljard.

Het is het eerste jaar dat Thuiswinkel.org kwartaalcijfers naar buiten brengt. In heel 2013 bedroegen de onlineaankopen 10,6 miljard euro.

Dit blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek in opdracht van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels. In het derde kwartaal shopten de consumenten voor 3 miljard euro online, ongeveer evenveel als in het tweede kwartaal, schrijft Automatiseringsgids.Vierde kwartaal nog sterkerDe branche rekent door de sinterklaas- en kerstaankopen nog op een sterk vierde kwartaal. De laatste drie maanden van het jaar zijn naar verwachting goed voor zo'n 3,9 miljard euro. De onlineconsumentenbestedingen over het hele jaar zouden daardoor uitkomen op 13,7 miljard. Het is het eerste jaar dat Thuiswinkel.org kwartaalcijfers naar buiten brengt. In heel 2013 bedroegen de onlineaankopen 10,6 miljard euro.