De waarde van zogeheten sociale commercie, waarvan de transacties volledig plaatsvinden via sociale media, zal in 2025 stijgen naar 1,2 biljoen dollar (omgerekend ruim 1 biljoen euro), berekende Accenture. In 2021 werd er voor 492 miljard dollar oftewel ruim 435 miljard euro uitgegeven op sociale media.

Online-influencers

Kleding, elektronica en producten voor woninginrichting zijn het populairst om te kopen via de platformen. Verzorgingsproducten zullen ook populairder worden, waarbij online-influencers een belangrijke rol zullen spelen. De groei betekent volgens Accenture ook goed nieuws voor kmo's. Meer dan de helft van de ondervraagde gebruikers gaf aan kleinere bedrijven te verkiezen boven grotere merken.

Vorig jaar gebruikten ongeveer 3,5 miljard mensen sociale media, aldus Accenture. Gemiddeld zaten mensen tweeënhalf uur per dag op sociale media. In China kopen mensen de meeste spullen via sociale media. De meeste groei is te zien in opkomende markten zoals India en Brazilië.

Accenture keek naar meer dan tienduizend gebruikers van sociale media in China, Brazilië, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.

De waarde van zogeheten sociale commercie, waarvan de transacties volledig plaatsvinden via sociale media, zal in 2025 stijgen naar 1,2 biljoen dollar (omgerekend ruim 1 biljoen euro), berekende Accenture. In 2021 werd er voor 492 miljard dollar oftewel ruim 435 miljard euro uitgegeven op sociale media.Kleding, elektronica en producten voor woninginrichting zijn het populairst om te kopen via de platformen. Verzorgingsproducten zullen ook populairder worden, waarbij online-influencers een belangrijke rol zullen spelen. De groei betekent volgens Accenture ook goed nieuws voor kmo's. Meer dan de helft van de ondervraagde gebruikers gaf aan kleinere bedrijven te verkiezen boven grotere merken.Vorig jaar gebruikten ongeveer 3,5 miljard mensen sociale media, aldus Accenture. Gemiddeld zaten mensen tweeënhalf uur per dag op sociale media. In China kopen mensen de meeste spullen via sociale media. De meeste groei is te zien in opkomende markten zoals India en Brazilië.Accenture keek naar meer dan tienduizend gebruikers van sociale media in China, Brazilië, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk.