Oracle betaalt 1,5 miljard dollar voor marketingbedrijf

Pieterjan Van Leemputten

Oracle neemt het Californische Responsys over en betaalt daar anderhalf miljard dollar voor.

Oracle neemt het Californische Responsys over en betaalt daar anderhalf miljard dollar voor.

Responsys ontwikkelt marketingsoftware waarmee onder meer op maat gemaakte e-mailcampagnes kunnen worden opgesteld en opgevolgd. Oracle betaalt volgens Bloomberg 27 dollar per aandeel, 38 procent meer dan de laatste beursnotering.

Analist Daniel Ives van FBR Capital Markets & Co zegt aan het persagenschap dat marketing automation momenteel het groeisegment is voor cloudactiviteiten. Dat terwijl de traditionele IT-budgetten nauwelijks 1-2 procent zullen stijgen.

Bedrijven die cloudtools inzetten voor marketign zijn de laatste tijd hot op de bedrijfsmarkt. Salesforce legde in juni nog 2,5 miljard dollar op tafel voor ExactTarget en kocht ook Buddy Media en Radian 6 Technologies. Adobe heeft op zijn beurt de afgelopen jaren zijn marketing cloud sterk ontwikkeld. De overname van Responsys past in dezelfde trend.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content